Portál zdravia | BioMedica-Prague.cz

BioMedica-Prague. cz – Dlhodobo najpopulárnejší portál o zdraví. Zdravie, Krása, Hubnutí, Novinky zo sveta medicíny.

Tuky v dietním jídelníčku

Tuky v dietním jídelníčku


Tuky v redukční dietě

I při hubnutí bychom se měli snažit, aby naše strava byla pestrá a vyvážená – a do takové tuky bezesporu patří. Tuky jsou sice nositeli velkého množství energie (jeden gram tuků poskytuje dvojnásobné množství energie oproti gramu bílkovin či sacharidů), ale z jídelníčku je nesmíme vyloučit ani při hubnutí (jinak možná zhubneme, ale organizmus nebude správně fungovat). S jejich vyšší energií je ale třeba počítat a jejich příjem omezit. Důležité není jen množství, ale zejména kvalita jejich složení cs.wikipedia.org. Proto bychom měli vybírat tuky rostlinného původu, tedy rostlinné oleje a kvalitní rostlinné tuky (margaríny) z nich vyrobené. Výhodou rostlinných tuků je jejich variabilita – zatímco máslo obsahuje více než 80 % tuku a sádlo více než 90 %, rostlinné tuky určené pro studenou kuchyni můžeme vybírat již od 20 % obsahu tuku. Nízkotučné rostlinné tuky obsahují nejen méně tuku, ale také energie…více zajímavých informací naleznete právě v této sekci.

Tuky v nízkocholesterolové dietě

Pokud máte zvýšenou hladinu cholesterolu, měli byste dbát na zásady nízkocholesterolové stravy. To ale neznamená vyloučit ze svého jídelníčku tuky cs.wikipedia.org. Právě naopak – důležité je hlavně vybírat tuky pro Vaši dietu správné a vhodné. Které to jsou, jak je zařazovat do své diety a další zajímavosti nutriční terapeutka radí právě zde.

Rate this post