Portál zdravia | BioMedica-Prague.cz

BioMedica-Prague. cz – Dlhodobo najpopulárnejší portál o zdraví. Zdravie, Krása, Hubnutí, Novinky zo sveta medicíny.

Krásná postava

Krásná postava


Nelíbí se vám vaše postava? Chcete shodit několik kilogramů? Dali jste si jako novoroční předsevzetí právě to, že zhubnete? Spousta lidí ale toto předsevzetí nedodrží, a přitom se dá hubnout bez námahy a jojo efektu snadno. Měli byste vědět, že pokud budete brát přípravky na hubnutí, pak sami nezhubnete, musíte kombinovat pohyb a stravu. Máte-li pevnou vůli, trpělivost a chuť, pak můžete docílit postavy, po níž dlouho toužíte. Následující řádky vám v tom pomohou.

Krátkodobé diety = jojo efekt

Určitě jste někdy vyzkoušeli týdenní, dvoutýdenní či měsíční dietu. Možná jste pár kilogramů zhubli, ale jakmile jste s dietou přestali, shozená kila byla opět nahoře. Existuje celá řada krátkodobých diet, jako je mléčná dieta, dělená strava či ananasová dieta, ale jakmile se vrátíte k normálnímu způsobu stravování, opět přiberete. Nastane jojo efekt, se kterým přibyde více kilo, než jste měli předtím.

Hubněte zdravě

Víte, co opravdu pomáhá na hubnutí bez jojo efektu? Musíte hubnout pomalu a zdravě. Odborníci doporučují týdně shodit až 1 kg. Není to příliš, ale za to se jedná o trvalé hubnutí, a tak se nemusíte bát, že byste kila opět nabrali zpátky. Upravte si tedy stravu. Například fórum zdravé výživy se specializuje právě na zdravé stravování, a tak si tam můžete přečíst spoustu skvělých tipů.

Důležité je do svého programu zakomponovat také pohyb. Nestresujte se, protože i stres má velký vliv na hubnutí.

Jak se stravovat?

Zdravá strava je základem každého hubnutí. Jistě jste již slyšeli různé tipy na hubnutí, například počítání kalorií, vynechávání příloh, jíst jen do 17:00 hod. Ale jsou to omyly. Základem každého dne je vydatná snídaně, neměli byste ji vynechávat, protože pak budete mít během dne nedostatek energie a větší hlad. Také byste neměli vynechávat přílohy. A poslední jídlo byste měli jíst alespoň dvě hodiny před spaním. Pokud tedy chodíte spávat až ve 22:00 hodin, pak je nesmyslné jíst naposled v 17:00 hodin.

Měli byste jíst pravidelně každé tři hodiny. To uvádí také již zmíněné fórum zdravé výživy. Některý dámský magazín uvádí, že byste měli vypít alespoň dva litry neslazených tekutin denně, a je to pravda. Ideální je pít vodu, čaj, neperlivou vodu či vodu s citronem. Dávejte si pozor na to, co jíte. Vyhněte se tučným a sladkým pokrmům, nesmažte a zapomeňte na sladidla a alkohol. Do svého jídelníčku zařaďte celozrnné potraviny, maso, ryby a zeleninu.

Jak cvičit?

Důležitý jej také sport a pohyb obecně. Bez toho hubnutí prostě nepůjde. Na spalování tuků je ideální aerobní sport, tedy chůze, běh, spinning, stepper, jízda na kole či na bruslích, tanec a podobně. Cvičit byste měli minimálně půl hodiny denně, protože teprve po 20 minutách se začínají spalovat kalorie. Ideální je navštívit fitness centrum, kde vám odborník poradí, jak na správné cvičení a na hubnutí.

Další tipy při hubnutí

Měli byste se vyhnout stresovým situacím. Dále je důležitý pro organismus spánek. Ze svého programu byste měli vysadit také cigarety. Samozřejmě, říká se, že když přestanete kouřit, tak přiberete, ale pokud budete mít pevnou vůli, pak nebudete mít ani kilogram nahoře. Elektronická cigareta diskuze uvádí spoustu tipů, jak přestat s kouřením, aniž byste přibírali na váze.

Rate this post