Portál zdravia | BioMedica-Prague.cz

BioMedica-Prague. cz – Dlhodobo najpopulárnejší portál o zdraví. Zdravie, Krása, Hubnutí, Novinky zo sveta medicíny.

Bolest zad – jak se jí zbavit?

Bolest zad – jak se jí zbavit?


Bolest páteře trápí bezpočet lidí, zejména těch starších. Pokud jste teprve nedávno začali pociťovat nepříjemné bolesti, dopřejte si pár dní odpočinku. Nezapomínejte však na pohyb, protože právě on dokáže dělat zázraky. Po několika týdnech, když vám už bude opravdu lépe, můžete vyzkoušet některé z cviků na bolavou páteř, kterých je plný internet.

Co pomáhá proti bolesti zad a jak jí předcházet?

Fyzikální terapie

Dopřejte si masáž, magnetoterapii, elektroléčbu, zábaly nebo jiné terapie, které zmírní bolest vaší páteře.

Terapie chladem a teplem

Na bolest příznivě zabírá led. Proto jakmile zaznamenáte bolest vašeho zad, zabalte do ručníku pytlík ledu a přikládejte ho na postižené místo několikrát denně (zhruba na 15 minut) cs.wikipedia.org. Pokud zrovna nemáte po ruce led, pomůže i mražená zelenina (také zabalená v ručníku). Obklad přikládejte ve chvíli, kdy je bolest intenzivní a později když ukončíte cvičení nebo jinou fyzickou aktivitu.
Po dvou dnech studené obklady vyměňte za teplé a vlhké. Na bolavá záda skvěle působí například teplé bazény nebo elektrický polštář. S teplem to však velmi nepřehánějte.

Jak se chránit před bolestmi páteře? – 6 rád

  • Kvalitní spánek: Nezáleží jen na délce spánku, ale i na vhodném matraci. Správný matrace by neměl být ani velmi měkký, ani velmi tvrdý.
  • Při spánku ležte na zádech nebo na boku (pokud netrpíte bolestí, která vystřeluje do nohou): Pokud spíte na zádech, můžete si podložit kolena a hlavu polštářem (uvolníte tlak ve spodní části zad).
  • Dostatek pohybu: Málo pohybu má za výsledek ochabnutí, oslabení svalstva a v konečném důsledku bolest zad.
  • Správné sezení: správné sezení je důležité zejména tehdy, když u počítače denně strávíte několik hodin. Měli byste sedět vzpřímeně a monitor by měl být ve výšce vašich očí. Vhodné je i tzv. dynamické sezení, čili například sezení na míči (není vhodná k sezení během celého dne).
  • Obezita zádům nepomáhá: Obezita znamená kilogramy navíc a problematičtější pohyb, který je pro zdraví nezbytný cs.wikipedia.org.
  • Sledování televizoru: Pokud během sledování televizoru ležíte, vaše páteř trpí.

Sedět nebo ležet při práci s PC?

Vyzkoušejte stání. Nedávno jsem narazil na skvělý článek od Mira Veselého, ve kterém píše o tom, že ideální je při práci s počítačem stát. Já jsem to zatím nevyzkoušel, ale vypadá to zajímavě.

Navštivte lékaře

Lékař vám pravděpodobně předepíše léky nebo protizánětlivé přípravky, které utiší bolest a uvolní svalové křeče.

Rate this post